درس تکنولوژی ارتباطی

feedreader

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۳۶ ب.ظ

فید ریدر چیست؟ فید چیست؟ و چرا باید ازفیدهااستفاده کنیم ؟

فید چیست؟  فید، خوراک، RSS, Atom یا کلمات مشابه همه یکfeed-icon-28x28 مفهوم واحد را میرساند. فید شکل جدیدی از انتشار مطالبمان است که دارای مزایای منحصر به فردی است که به آن اشاره خواهد شد.

فید ریدر چیست؟ فید ریدر، خوراک خوان، خبر خوان همه معنای واحدی دارند. کار فید ریدر مدیریت منابع اطلاعاتی ماست. فید ریدر در فواصل زمانی کوتاه بصورتی اتوماتیک به منابعی که خود ما به آن معرفی کرده ایم مراجعه و مطالب را گرفته و به ما عرضه میدارد. مشهورترین و googlereaderکاراترین فید ریدر در حال حاضر "گوگل ریدر" است که در وبلاگشهر از کوتاه شده آن، "گودر" هم استفاده میشود.

فیدبرنر چیست؟ فیدبرنر که به آن خوراک پز هم گفته میشود شرکتی است متعلق به گوگل. استفاده از فیدبرنر 2 مزیت بزرگ دارد.flamocon_190h اول اینکه همانند آمار گیر وب سایت عمل میکند اما برای فید وب سایت . فیدبرنر نشان میدهد که چند نفر در کل مشترک فید ما هستند، چه تعدادی از آنها امروز یا در طول زمان مطلب را خوانده اند و ... ثانیاً آدرس جدیدی برای فید به ما میدهد که در صورت جابجائی احتمالی وب سایت ثابت میماند و به این علت مهم ارتباط ما با خوانندگان وبلاگمان برقرار میماند*.


چرا باید از فید ها استفاده کنیم ؟

1- بیشتر خوانندگان ما از ایران هستند و توسط اشتراک دایال آپ با سرعت متوسط 4-5 کیلو بایت در ثانیه به اینترنت متصل هستند. چون فید فقط حاوی اصل مطلب است حجم کمی دارد که بخصوص مناسب وضع فعلی اینترنت ایران است.

2- امکان خواندن مطلب به صورت آفلاین وجود دارد. یعنی خواننده برای دقایقی به اینترنت متصل میشود، تمام مطالب را میگیرد و سپس به صورت آفلاین میخواند. با توجه به گرانی اینترنت در ایران امکان ایده آلی است.

3 - استفاده کننده لزومی به سر زدن به سایتها و وبلاگهای متعددی را ندارد بنابرین در مدت زمان بسیار کوتاه تری امکان خواندن همان مطالب را دارد.

4- استفاده کننده از فید به سهولت امکان توصیه و به اشتراک گذاری مطلب خوانده شده توسط فید را دارد. در نتیجه مطلب بیشتر خوانده میشود.

5- خواننده میتواند سایتهائی را که دچار مشکل هستند از این طریق بخواند. هم مشکلات عدم دسترسی و هم مشکلات ناشی از خرابی و به هم ریختگی در قالب.

برای عضویت در فید وب سایت تبیان باید چه کرد ؟

اول: در دسترس بودن فید برای خوانندگان وبلاگ



دوم : عضویت در فید با استفاده فید خوان


برای خواندن فید شما به یک فید خوان (فید ریدر) احتیاج دارید. انواع و اقسام فید ریدر وجود دارد. آنلاین و آفلاین. از میان آنها من گوگل ریدر را بدون هر تعصبی به گوگل و صرفاً به خاطر امکانات مدیریتی و جانبی آن توصیه میکنم. برای استفاده از گوگل ریدر شما احتیاج به حساب کاربری گوگل یا یک آدرس ایمیل از گوگل دارید. اگر ندارید به Gmail مراجعه و حسابی را افتتاح نمائید.
بعد از افتتاح حساب، گوگل ریدر در این آدرس سر راست در دسترس شماست. برای استفاده، آدرس فید وبلاگها یا سایتهای مورد علاقه را باید به گوگل ریدر بدهید. برای این کار زمانی که در درون گوگل ریدر هستید در سمت چپ – مطابق شکل-addsubscription روی Add subscription کلیک کنید و در کادری که باز میشود آدرس فید مربوط را وارد کنید. از این لحظه به بعد گوگل ریدر به محض انتشار مطلب در سایت مورد نظر، مطلب را بدون هر کار اضافی دیگری بارگیری و به نمایش میگذارد. گوگل ریدر امکان دسته بندی و تگ گذاری منابع خبری را هم برای شما فراهم میکند. مثلاً می شود منابع خبری خارجی – ایرانی – وبلاگهای دوستان – آشنایان و هر تعداد دیگر طبقه بندی را در آن به وجود آورد. یکی دیگر از امکانات متعدد آن استفاده به عنوان معادل بلاگرولینک است**. از دیگر امکانات آن نمایش راحت اخبار و مطالب مورد نظر شما در وب سایت خودتان است (لینکدونی). در واقع به وقت مطالعه در گوگل ریدرتان چنانچه مطلبی را مفید تشخیص دادید این امکان وجود دارد که برای خوانندگان وبلاگتان هم بدون هر دردسری آنرا به نمایش بگذارید.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۲۸
  • ۱۸۰ نمایش
  • Mitra Asgharzadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی