درس تکنولوژی ارتباطی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

Dropbox

۱۶
خرداد
قابلیت های نرم افزار دراپ باکس:
ارائه 2گیگا بایت فضای رایگان
همگام سازی هرفایل باهرنوع حجمی
سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز
امکان اشتراک گذاری فایل ها و پوشه ها


آیا دراپ باکس سیستم امنی است:

از نصب دراپ باکس در سیستم های غریبه خودداری کنید وسعی کنید از وب سایت دراپ باکس استفا ه کنید.درصورت استفاده از وب سایت نیز سعی کنید هیچ گاه تیک remember me را در کامپیوتر فعال نکید.
  • Mitra Asgharzadeh

یکی از مطالبی که درباره ی آن در کلاس توضیح داده شد آموزش الکترونی بود، که شامل:

آموزش از دور learning Distance:

به کلیه روشهای آموزشی که در آن فراگیر نیاز به حضور فیزیکی در محل ارائه آموزش ندارد، اطلاق میشود و یکی از انواع آن یادگیری الکترونیکی است.


یادگیری الکترونیکی Learning-e

به کلیه اقداماتی اطالق میشود که از طریق اینترنت ارائه شده و موجب تقویت فرآیند یاددهی-یادگیری میشود )در این مستند معادل آموزش مجازی در نظر گرفته شده است( و شامل دو دسته اصلی است:

آموزش همزمان Synchronous

یکی از انواع یادگیری الکترونیکی است که در آن فراگیرنده و فرادهنده به طور هم زمان در فرآیند یاددهی-یادگیری شرکت میکنند. مانند وب کنفرانس، ویدئو کنفرانس و کلاس مجازی.

آموزش غیر همزمان Asynchronous

یکی از انواع یادگیری الکترونیکی است که در آن فراگیرنده و فرادهنده در زمانهای متفاوت در فرآیند یاددهی-یادگیری شرکت میکنند. مانند ارائه تکلیف در نرم افزار مدیریت یادگیری الکترونیکی.


• LMS مخفف کلمات System Management Learningبه معنای)سیستم مدیریت یادگیری) است. LMS بسته نرم افزاری است که فرایند توزیع محتوی الکترونیک بین دانش پذیران را مدیریت می کند

این نرم افزارها امکان ثبت نام و انتخاب واحد، تعیین فعالیتآموزشی و انجم تکالیف در یک محیط آنالین را فراهم می کنند.

  • Mitra Asgharzadeh

آشنایی با mastodon

Mastodon یک نمونه متفاوت و متمایز دیگر از مجموعه رسانه‌های‌ اجتماعی می‌باشد. Eugen Rochko خالق 24 ساله این شبکه به کاربران اجازه ساخت اکانت و ثبت استاتوس می‌دهد، درواقع کاربران می‌توانند همچون توییتر که توییت منتشر می‌کند، “توتس” بگذارند.

شبکه اجتماعی Mastodon نه یک نمونه مشابه، بلکه رقیبی جدی برای توییتر در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

رقیبی که از مدت‌ها قبل با تعداد کاربرانی که در طول مدت زمان کوتاهی جذب کرده به توییتر هشدار داده است که یا باید دست بجنباند یا اینکه انتظارِ از میدان به‌در شدن توسط رقیب عظیم‌الجثه‌اش را داشته باشد!!


  • ماستودون؛نسخه ای بهتر از توییتر


  • یکی از تفاوت‌های چشمگیر ماستودون این است که هر کاربر می‌تواند توتس‌هایی با حداکثر کاراکتر 500 ارسال کند. این در حالی است که محدودیت طول کاراکتر در توییتر تنها 140 حرف است


  • مزیت‌های ارتباط سرور‌های مختلف در ماستودون:

    جذب کاربران فعال در سرور‌های مختلف بسیار ساده‌ می‌باشد؛ زیرا هزینه یا فضای سرور میان کاربران تقسیم شده و به این شکل اگر سِروری متوقف شود کل اکوسیستم به هم نمی‎ریزد و ماستودون همچنان ماستودون باقی می‌ماند.


    • تایم لاین‌های محلی در ماستودون

    • تایم لاین یا همان گاهنامه‌هایی که یک کاربر به صورت متداول از خود در Mastodon منتشر می‌کند، جنبه محلی دارد. به این شکل که مثلا توتس‌های خاصی برای کاربرانی با اولویت‌های مشخص، قابل دیدن می‌باشند.

    • برای‌ مثال شما می‌توانید فقط توتس‌هایی درباره حمایت از حقوق حیوانات را انتخاب کنید و یا این که توتس شما هم برای حفظ امنیت و حریم شخصی فقط برای افراد مشخصی قابل دیدن باشد.


  • سخن آخر:
    ماستودن نسخه رایگان، کامل و غیرمتمرکز توییتر است و با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران پا به‌ عرصه گذاشته است. این اپلیکیشن با امکاناتی به‌روز، همچون هوایی تازه‌ در جو کهنه شبکه‌های اجتماعی روحی نو به این دنیای پُر زرق‌و‌برق تکنولوژی خواهد بخشید.
    ما اطمینان داریم که شبکه اجتماعی Mastodon به‌زودی کاربران واقعی خود را آنطور که شایسته این اپلیکیشن می‌باشد، پیدا خواهد کرد.

  • Mitra Asgharzadeh